Rörelseträning

NYTT erbjudande under 2021

VARFÖR Kommer SOL & SAND att erbjuda RÖRELSETRÄNING?

Lotta Westerberg, ägare och massör på Sol & Sand berättar: “ 1996, när jag var 23 år råkade jag ut för en svår MC olycka med många frakturer som följd på bla höger ben och bäcken. På grund av många års snedbelastning och haltande så blev även min vänstra höft dålig och utsliten. År 2014 satte jag in höftproteser på båda sidor och smärtan försvann. Men mitt beteende med en haltande, vaggande gång försvann inte… Ingen talade om för mig hur jag skulle röra mig för att inte vagga när jag gick.
    Våren 2020 hade jag onda föraningar om att vänster höft började bli dålig igen och jag tänkte att inte skall jag väl behöva byta ut den redan! Jag började själv då rörelseträna och har upplevt en mycket större frihet i min rörelse, har ingen värk i min höft längre och haltar betydligt mindre. Jag har dessutom lärt mig att springa igen, vilket jag inte gjort på över 20 år.
– Jag rekommenderar alla att göra en rörelseanalys”

Du är unik

Du är unik – så är också ditt rörelsemönster. HUR du rör dig kan påverka din livskvalitet. Vi pratar om din unika potential, inte vad du gör för fel, när du rör dig.

Hur vi står och går är viktigt, kanske mer än vi förstår, eftersom rörelse är en stor del av vårt liv. Vi tror att allt hänger ihop, om du t. ex. har stress i kroppen så visar det sig i kroppen.

Vi tror att kroppen läker som bäst när den är i rörelse, men självklart på ett mjukt och skonsamt sätt. Vi hjälper dig att hitta det bäst rörelsemönstret för just din kropp.

Vår Rörelseträning handlar om att utforska ditt sätt att gå och göra små justeringar för att hitta ditt naturliga, och mest skonsamma rörelsemönster.

Kan mitt sätt att gå påverka mig?

När du lär dig gå rätt och använda din kropp på ett mer skonsamt och effektivt sätt får kroppen möjlighet att återhämta sig och läka. De som börjat rörelseträna upplever minskad spänning,  ökad rörlighet, förbättrad balans och får en mer avslappnad hållning på köpet.

“Om du lyssnar på din kropp när den viskar till dig, så slipper du höra när den skriker” Okänd

FAQ

Syftet med rörelseträning är att öka din kroppsmedvetenhet.  Det är väldigt sällan vi stannar upp och lyssnar på kroppen. Genom att rörelseträna får du lära dig att känna, förstå och använda din kropp igen! Du kan lära dig att gå och läka från dina skador, hantera din stress smartare eller bara lära dig att slappna av på ett skönt sätt.

För dig som vill träna i förebyggande syfte eller bara för att hitta ett mer avslappnat rörelsemönster.
För att läka och återhämta din kropp efter skada eller operation.

För barn och vuxna i alla åldrar! Alla som vill lära sig att lyssna på sin kropp och uppleva vad som händer om man gör små, små förändringar. Det spelar inte heller någon roll om du tränar mycket eller inte alls.

  • Minskad stress i din kropp och knopp.
  • Du kommer uppleva hur din kropp blir mer avslappnad.
  • Minskar spänningar i musklerna (ex i din nacke)
  • Ökar rörlighet i muskler och leder
  • Minskad smärta i kroppen
  • Förstå orsaker till dina eventuella besvär
  • Kunna sitta eller stå längre utan problem
  • Undvika framtida ledoperationer
  • Kunna röra dig på ett smidigare sätt
  • Kroppen läker effektivare efter operationer

– En gång i veckan räcker alldeles utmärkt.
– Sedan behöver du själv jobba med avslappning och träning i din vardag, något som din rörelsecoach hjälper dig med.

– Nej, inget ombyte behövs. Kom som du är!
– Om du har ett par träningsskor för inomhusbruk är det bra.

– Vid bokad tid, kom 10 minuter innan passet börjar.
– Avbokning sker senast 48 timmar innan passet börjar.
– Om du vill byta om så finns det omklädningsrum, med låsbara skåp.
– Betalning sker på plats med kort eller swish. Vi tar ej kontanter.
– Du kan använda ditt Friskvårdsbidrag hos oss.

Pris och kontaktinformation

Kostnadsfri rörelseanalys, 20 minuter – 0 kr

Personlig rörelseträning, 60 min – 800 kr

Vi rekommenderar dig att boka 3 gånger (á 60 min)  för att komma igång, men bäst resultat når kunder som tränar minst 10-15 timmar. 

BOKA 20 minuters rörelseanalys: mejla solochsand.adw@gmail.com
BOKA Rörelseträning: mejla solochsand.adw@gmail.com

jag vill ha mer information

För dig som är intresserad av HUR du rör dig, och som vill bli av med stelhet och värk.